3 základné trendy vo webovom dizajne- jeseň 2019

Myslíte, že máte cit pre dizajn, no neviete, ako to dokázať? Skúste to jednoducho a zábavne prostredníctvom hier, ktoré vás zaručene pobavia. Nájdite tú správnu vzdialenosť medzi písmenami v slove, nakreslite tvar „pixel perfect“, pohrajte sa so zaobleniami písmen, odhaľte svoj cit pre farby, objavte Tinder na ktorom sa zoznamujú fonty, ovládnite nástroj „pen tool“  alebo rozšírte svoje dizajnérske schopnosti o základy programovania, ktorými vás prevedie zábavná žabka. Tak čo? Trúfate si?

Grafický dizajn je dynamické a rýchlo sa meniace odvetvie, ktoré každoročne prináša  množstvo zmien v otázke, čo ešte je a čo už nie je trendy. Najväčšie zmeny pozorujeme na prelome jednotlivých rokov, no vývoj je nezastaviteľný a nové trendy môžeme pozorovať dokonca aj na prelomoch jednotlivých ročných období.  

Na jeseň 2019 si dizajn podmaní Generácia Z, tzv. TikTak štýl, rozmazané filtre a futuristický štýl. 

 


 

Deti základných škôl udávajú trendy

Generácia Z predstavuje ľudí narodených v rokoch 1997 až 2012, čo znamená, že istá časť tejto skupiny patrí k deťom s povinnou školskou dochádzkou. Táto generácia má moc ovplyvňovať dizajnérske trendy už len z toho dôvodu, že je zatiaľ jedinou generáciou naviac pohltenou digitálnym svetom a médiami. Digitálne zariadenia používajú už v mladšom veku, takže nie je žiadnym prekvapením, že majú významný vplyv na vizuálne stvárnenie webových stránok. Pozrime sa teda, ako to bude vyzerať túto jeseň. 

 

Cielenie na mladých

Mladosť je očarujúca, príťažlivá, energická a istým spôsobom aj magická. Tieto projekty sú trochu odvážnejšie z hľadiska farieb, fotografií či hlasu. Farebné palety sú v tejto chvíli určené na to, aby upútali vašu pozornosť a vyvolali vo vás emócie. Fotografie zachytávajú akciu vo forme videa a rovnako tak sa využívajú aj animácie tvarov či iných pohybujúcich sa prvkov. Cieľom je získať rušnejší, ľahší a aktívny dizajn. Tipickým príkladom takéhoto dizajnu je webová stránka preventure, ktorá využíva psychológiu farieb a mladé tváre na dosiahnutie emočnej interakcie s návštevníkom webu. Dizajn rozpráva jazykom mladej generácie a vykazuje celkovú silu a vplyv tohto trendu.

 

 

TikTak štýl

Podľa tvrdenia New York Times, TikTak štýl prepisuje dejiny. Tento štýl je známy krátkymi, drsnými a niekedy aj trochu brutálnymi videami s ostrými filtrami a efektami. Cieľom je podať „surovú“ správu o svete a ukázať ho taký, aký je. To, čo by ste považovali za chybu v zobrazení, je v tomto dizajne žiadúce. Tieto projekty prinášajú posolstvo: „Toto som urobil naozaj rýchlo, no je to rovnako úžasné.“ Tento štýl vykazuje známky brutality a značnej arogancie, no napriek tomu je odvážny, svieži, a čo je najdôležitejšie- funkčný. Tento štýl nájdeme napríklad na stránke lyst.

 

 

Futuristický dizajn

Budúca generácia je odkázaná na futuristický dizajn, ktorý sa rozšíril hlavne vďaka nástupu virtuálnej reality. Vízia každého futuristického umelca je vždy trochu iná a preto nedokážeme definovať jednoznačné pravidlá na tvorbu futuristického dizajnu. Všetko je v rukách fantázie a nikto nevie, ako bude nasledujúci projekt vyzerať. Vďaka tomu môžu byť tieto koncepty veľmi zaujímavé, no zároveň ťažšie na pochopenie. Najbežnejšie futuristické témy sa vyznačujú jasnými farbami, animáciami, nedostatkom fotografií a rôznymi grafickými motívmi. Futuristický dizajn využíva napríklad stránka artilux connect.

 


Prázdny